Monday, April 14, 2008

XTVT petang di kg..

Kalau di kampung, inilah xtvt petang yg rutin dilakukan...best ooo..lepak2 di beranda sambil makan2 dan menghirup udara yg segar dan nyaman...tp disebabkan kg halaman saya ni boleh dikira agak dekat ngan laut...bila sebelah tghari tu..mak datuk panasnya cuaca tau...membahang je..kalau malam lak, sejuknya terasa ke tulang..tp nikmat tdo heheh..
atuk n kakak ipar serta anak buah..biasalah dah nama pun org kg..selamba je makan n santai atas tangga gitu heheh kami ni dok sekitar2 je..umah dekat2.., umah atuk n moyang saya ni depan umah jo..so kalo saya balik kg tu mmg agak meriah la sebab sekaligus leh lawat atuk, moyang n adik badik lain...
ni lak moyang saya..masih kuat bekerja..umur sekitar 90-an kot...takder sakit2 cam org la ni... nak tau pe rahsianya??? ntah la tak penah tanya tp setau saya la..dia suka makan mende2 berebus n kurang minyak gitu
ajik n sepupunya, nurul..ckup suka main tanah n air... maklumla sesekali bebas gini...happy amat la


masa ni mak saya dok sibuk siram pokok bunganya...gambo lak bila transfer tersekat...

No comments: