Friday, July 4, 2008

TELATAH AJIK 4

Anak kesayagan..time mood ada nak bergambar..baikkkk je poss..kalo tak jgn harap..cepat2 je dia berpaling ke arah lain..

lahai..dah busan sgt main sensorang la tu...



Kekdang tengok ajik main sensorang rasa sian & bersalah pun ada..yelah tentu saja dia busan teramat2 kan..tak ceria je..nak ajak ayah n ibunya bermain pun, setakat terlarat je melayan karenah dia..

bercerita tentang pemilihan baju2 yg nak dipakai ajik..
La ni ajik dok kemaruk nak pakai setiap masa baju power rangers je.. naik muak saya tengok dia pakai baju tu..baju tu..dan baju tu lagi...

"ibu, baju powres rangers tau!"..
bila nak dipakaikan baju, awal2 lagi dah dia cakap nak pakai baju tu..
saya lak kene bagi macam2 alasan.."baju power rangers busuk la..ish ibu basuh".. kalau tak jangan harap dia nak pakai baju lain...

si ajik ni pnadai memilih baju apa yg dia nak pakai..tu yang susahnya..kalau saya masa kecik dlu sampai mogok2 tak suka mak pakaikan saya skirt, tapi kene pakai jugkla kan....bila dah anak so saya harap saya akan lebih bagi dia kelonggaran memilih..
tapiiiiiii..asik2 pilih..powers ranger..kalo tak, ultraman..ataupun batman dan spiderman..baju2 lain jangan harap la dia nak pakai.. ..geramnyaaaaaaaa saya!!

so bila ajak mr.erol nak beli baju ajik, memang saya cakap siang2..
"abang biar dia pilih sendri..dia yg nak pakai kan!"
kang kami pilih dia takmo pakai susah jugak kan..as long tak pilih baju yg bukan2 tu ok la.. kalo dah terover nanti..mau kene lempang naik ke montot hahaha

Subuh tadi, sekitar jam 4.30 pagi..ajik tersedar dan meraung2 menangis..bila ditanya kenapa.."abng long nak pakai baju power rangers!" dia bgtau..
ya Allahhhh..dia terjaga & menagis semata2 nak pakai baju power rangers daaaaaaa....memang sebelum tido dia pakai baju tu tapi pas dia tido je saya tukarkan pakai baju lain lak..huh berapinya saya...igt apa tadi kan..rasa nak cepuk2 dah..

so terpaksa saya kejutkan ayahnya..kalo ngan saya tak jalannya nasihat/marah2..tak makan saman dah ngan saya..ajik langsung tak takut kat saya w/pun saya yg paling garang daaa..
tapi kalo ngan ayahnya..ayah jegil je biji mata naikkan sikit sora..itupun dia dah kecut..terus dia diam & sambung tido..huhuhu legaaaaaaaa..

Kacau sungguh aih ibu nak tdo, dah la ujan kat luar nun, sejukkkkkk ..huhu ajik..ajkk!!


ABNAG LONG PAS NI IBU & AYAH BELI 20 DOZEN BAJU POWER RANGERS
biar ko lak yg muak & termuntah nak pakai lagi baju tu hahahaha..
reverse psikologi dia kan...


macam2 daaaa

No comments: