Thursday, October 9, 2008

RAYA SAKAN: HAri Ke-8 Ep.1

Entry raya ni kene buat episod by episod..
1 malam banyak nau rumah yg kami singgah ler..
puas beraya..mmg sakan le..
........................................

8/10/2008
janji sudah diatur..tepat 8.30pm.
tuk..tuk..pintu rumah saya diketuk..
saya dah tahu siapa yg dtg..
kak Maz, Masytah & Kak sally dah sedia menunggu diluar..
malam ni kami dah plan nak terjah raya bersama2..
Kaum bapa akan terjah lepas solat Isyak..jemaah surau akan beramai2 dtg..

Harini barulah saya berpeluang nak beraya dgn jiran tetangga kat SU ni..
Ada juga jiran yg calling nak beraya di rumah, tp mr.erol ckp rumah kami tutup pintu..korang datang aje 19hb nanti..saya buat seround lagik tuk jiran tetangga..
kalau tak buat lagu ni, sampai ke sudah kami tak berpeluang beraya ke rumah jiran2..
kalau nak dibandingkan saya dgn Sha..
adoia ai, dah banyak rumah dia pergi ziarah, sedangkan saya asyik tak berkesempatan nak beramah mesra dgn jiran2..

Destinasi pertama saya adalah ke rumah sha..
tak sedaplah pulok kan, haritu dia dah mai umah saya
siap tolong2 lg saya kat dapur..adoi ai rajin sungguh sha ni tau..
lgpun rumah sha selang 2 buah rumah dr rumah saya..dekat bebeno..jalan kaki aje


Bertudung Kuning tu Kak Maz..kak sally (berdiri) & masytah (duduk berbaju biru)
Sha berbaju merah..





Sha..tuan rumah yg banyak sediakan juadah..rajinnya!


Adoi ai sha..
sempat jugak ko masak macam2 ye..(padahal sha ni bekerja tau)
Kau kata nak hidangkan biskut2 aje..
Rajin sungguhla..

Ramai jugak yg bertandang ke rumah sha..
Kak mazny & Kak Ayu sempat berjejak kasih pulak..
mereka dlu exclassmate zaman sekolah..
tup2 malam tadi baru berjumpa..padahal mereka adalah jiran selorong..rumah berdepan pulak tu..
hahah kecilnya donia..

lepak..makan2..sembang2..dah puas jommmm
kita terjah raya lagi

ok next...(cam kat kaunter pos laju)

chewah!

.

No comments: