Tuesday, October 7, 2008

SUASANA MALAM RAYA

saya pulang ke kampung Ahad tghari...
mujur jalan tak jem..
perjalanan kami pulang amatlah lancar..
merasalah 2-3 hari berpuasa & bebuka di kg halamanku..bestnya!
.......................................

gambar persiapan raya di kg, tak banyak dpt saya ambil
bukan apa..nak jimat bateri kamera..
asyik kong memanjang
nak cari kat kedai pun..banyak kedai dah mula tutup..
padan muka saya..mr.erol dah igtkan awal2..tapi saya aje buat2 tak dgr
huhuhuhu

ni saya ringkaskan aje ye..
malas nak tulis sgt..layankan aje gambar2 ni..

atuk menganyam ketupat..masih sempat lg nih
hehehe










mak pun masih sempat buat maruku..
permintaan banyak so terpaksalah mak buat lg stok maruku tu
mak saya terer tau buat maruku nih..sedap!
sapa nak merasa moh le kerumah saya ye




menggentel kuih siput..
kakak ipar ku yg sarat mengandung pun rajin nolong..
saya tolong jugak tp pastu ter ZZZz..tertidur masa tepuk2 ajik
alih2 bangun, dah siap semua dah
huhuhu..





mak uda..
siap2 menghidang tuk berbuka..
mmg setiap tahun pada malam terkahir berbuka kami akan adakan jamuan makan besar.
Semua adik beradik akan berkumpul


ni harus ada..sup tulang menu utama


Kumpulan terasing, kumpulan org2 tua huhuh..
tak ar, derang terasing sebab dah tak muat montot nak bersesak dgn kump.kami
hahahah


ni hah kumpulan paling havoc..
masa makan pun riuh..
ni pun pakngah sekleurga & pakndak tak balik
kalau tak lg kecoh ho..




nuoi..




adoiai banyaknya nak kene basuh ni
baik saya CABUT sebelum disuruh
huhuh MALAS melanda!!


inilah budak yg rajin dok membasuh pinggan2 mangkuk
Ijah/E.J ..adik bongsuku..tembamkan??!


.

No comments: