Friday, June 14, 2013

ditegur...

Tengah hari ni makan ni saja, yogurt.
On diet kunun..cecece...
ups janganlah percaya ye.....
pagi2 tadi dah 'belasah' nasi tomato...

 Kendian, balik dari P. Alam saya sempat singgah econsave beli Pappa roti lak..saiz pappa roti ni boleh tahan besarnya. so nak diet apanya kalo gaya makan camni kan...
Kuat makan!!! tegur en. ayah. Siang malam pagi petang...makannnnnnn aje! Bab makan memang TAKKAN tolak.. rugi tuuu

tapi ada yang menegur,
badan hang tak naik2 na..dari dulu awat lagu tu jaa?

ye ke?? hummm kompius jap. Rasanya dlu lagi kecik kot hahaha
memang la ni badan dah naik sikit. Mana ada kurusnya lagi.
berat dah cecah paras max pun hahahah...

cecece..nak igt balik zaman muda2 dlu..

umur 22 tahun - berat 45kg. Ketinggian 162cm.
Orang cakap, kurus..
bagi saya ok aje.Ideal! yerlah, masa tu muda kan mestilah jaga badan sikit.
bab kuat makan ni, memang dari kecik kot saya ni kuat makan.
Lepas je makan, terbongkang ZZzzzzzzzz...mcm ular sawa.
Badan sah2 tak naik2 juga.


takpa...

pernah sekali berat hanya 41kg. Masa tu dianggap 'parah' dan doc cakap aneroxia. Kene tahan di wad selama seminggu. Pasai ni lah saya tak dapat belajar di Jepun. terlalu kurus dan doc cakap akan terdedah dengan bahaya cuaca si sana.Takder rezeki kan nak jumpa Takuya Kimura, pelakon Jepun yg macho..
 Hari2 doc kasi makan 4 biji telur ayam utk naikkan berat badan. Lepas makan, timbang berat. Kalau berat naik 2 kg satu hari, sangat2la ok. Telur tu saya  makan ikut mood. kekadang saya bagi pd makcik cleaner yg cuci bilik saya. Mana tahan hari2 makan telur. sampai la ni saya tak berapa suka telur.
Serikkk sgt2. Berat saya turun bukan disebabkan diet, tp stress dengan belajar.

Tahun 2013..saya sangat suka dengan berat badan saya w/pun x ideal. dah melebihi BMI pun.
saya tak kisah asalkan jgn terlampau obes pula.
Sebenarnya, yang lebih penting apa yg kita rasa tentang diri kita...
Selesa ke atau tidak..
kan..kan..

Masa ni melaram utk dinner kompeni F... Komander kesatria. tema : korporat kot. 
Pernah kawan tegur bila tengok pic ni, katanya macam waitress je..cis!

Mood * teruja pula selak album lama tengok body slim melim*






No comments: