Wednesday, May 7, 2008

Ajik sayang Ayah

semalam, saya terpaksa bersendirian mengambil ajik dr taska.Mr.erol kene stayback lak... sebelum ambil dia, seperti biasa saya akan singgah membeli sup daging...pegh sedap supnya...ni kes malas nak masak ni..huhu lgpun saya n ajik pun yg nak makan, sempoi ckup la kan....

"dik, sup ni nak letak apa ye!"..org baru pelayan gerai tu bertanya..
tetiba satu suara kat belakang mamat baru tu.."asingkan sis tu punya..dia suka kicap cili..tp asing tau.."
uik sapa lak tu..tertinjau2 saya.. camner dia tau lak ni...heheh..Mungkin dah biasa membeli di sini, derang pun dah tau pe yg saya nak...Sup + cili kicap..

dan mamat yg bersuara td mengeoffer, "sis, nak masuk TV tak..tuuu...(sambil tuding sekumpulan, mgkin pelajar kot yg dok setting Betacam)..saya cuma geleng..dlm ati berkata2, "itulah dunia ku dlu.. so tak heran da".. hehe..

Sesampai je kat taska ajik, bila tgk si ayah tak pandu...ajik ni mulalah bertanya...
"mana ayah, bu!" iaseh tak nyempat2 dia ni nak bertanya da..tik tok..tetiba saya dpt idea nak kenakan ajik ni
äyah takder..ayah dah merajuk..dia hilang dah"..saja je bagi dia suspen sikit
äyah pergi mana bu!" muka dia berkerut..
"ayah merajuk sebab ajik tak sayang ayah.."

Lama saya tengok dia senyap...pastu dia bersuara.."ibu jom amik ayah"..ajik nak cium ayah la!"

kahkahkahakh berderai saya ketawa...
adoi anak ku ini...memamng matang la...
Muka dia nampak risau kalau betul2 ayahnya merajuk...


la ni dia dah pandai la 1,2 words cakap omputih..yang nak tergelak kalo ckp ayat yg panjang sikit dlm bahasa omputih..dia akan tanya äpa tu bu!..ibu cakap apa!"adoi tepuk dahi la saya...

1st word yg dia ucapkan dlm BI kat saya..

"THANK YOU, IBU"...






No comments: