Tuesday, May 27, 2008

AJIK DIRAWAT

Khamis lepas, masa ambil ajik. teachernya bgtau kepala dia terhantuk kat pagar besi..mmg benjol n membiru..igt kan takder la apa2 yg serius...
balik umah, ajik ngadu2 sakit kepala..merengek nmuntah2..badan dia pun dah mula panas cam demam..punyala saya risau..igt nak bw jumpa doc.tp bila tgk dia tido..taknak pula ganggu dia yg lena amat..

pagi jumaat, dia makin lemah n masih muntah2..saya n mr.erol bawa dia ke Hospital Selayang... ajik yg sedang menunggu giliran...
lamanya menunggu sampai tertidur jap dia..bila dah tidur baru la pulok giliran dipanggil..aiseh!
terpaksa dimasukkan drip n ambil ujian darah..sakit kene cucuk..meraung 2 dia..siannya saya tgk...jenuh saya dok pujuk macam2..bercerita..menyanyi..menari..asalkan dia tak melalak..sian oo.. nurse2 situ semua senyum2..hahah siap ckp dah habis modal ibu buat macam2 ek?! mujur nurse2 memahami..terpaksa lak berdukung n ceritakan dia macam2 cerita sampaila bila dgr je saya nyanyikan lagu "Kenangan terindah"..dia stop nangis & mula nyanyi sama2..hahah leganya! biarla org nak senyum2 kat saya..pe pedulik..lgpun saya nanyi slow je pun..tak ganggu mana2 pun
ajik dah kembali ceria..tp sesekali dia sibuk suruh saya tanggalkan drip tu
ajik senirik tarik..darah memancut2!.. mujur MA cepat bertindak..nampak darah, ajik relax je..
kene tahan lama..busan ooo..masa ni tggu ujian darah lak
tugas saya menghiburkan dia..hkhik..macam2 dia minta da.. nak KFC la, lori baru la..aiyak!banyak bijak o
baru boleh makan..kalo tak asik muntah je..

yuhuuu..alhamdulillah..dia kembali sihat n ceria..syukur!
4.30 kami dah kuar wad..semuanya ok n selamat

No comments: