Thursday, June 19, 2008

TELATAH AJIK 2

Kekdang sian tengok ajik main sensorang je kat umah..nak bagi dia "kawan" masanya pulak belum sesuai..insya Allah..akan dtg hehe..mujur kat sekolah dia dah puas bermain dgn rakan2 yg lain..

Sekarang makin bijak dia berkata2..makin pandai juga membawa dri dan menyesuaikan dri..dah ikut genetik saya kot..kalau tak dlu alahai malu amat (ikut ayahnya pendiam..pendiam la sgt! ayat perli ni haha), jika ajik pi mana2 jumpa ngan org yg tak dikenali pasti dia ajak balik..takpun melekat je kat saya

tapi la ni, jumpa je org luar dia lak yg ramah menegur & hulur tgn nak bersalaman tanpa segan silu heheh dah tu terlonjak2 keriangan..tengokla sapa mak dia kan..bekas pelajar masscomm tu..dah tentu2 banyak ilmu berkomunikasi (ewah berlagaks pulak!)

depa anak banak ni mmg suka main lasak2...

suapkan ajik makan bubur nasi.. la ni inilah menu kegemaran dia..makan ptg kat luar opis mr.erol..dok tggu masa nak main badminton ni..kan itu xtvt wajib setiap isnin..




ntah apa yg ajik cuba selongkar tu..


Cerita lucu masa saya bawa dia pi main kat taman permainan..

ajik suka bermain papan gelungsur..tetiba bila dia nmpk budak perempuan sensorang main jongkang jongkit, dia dtg dekat..nak bermain sama

"nama sapa?!"ajik tanya budak perempuan tu..saya rasa girl tu sekitar 4 thn kot..
budak tu senyap, malu2...
"nama sapa?!'ajik tanya lagi..
senyap lagi..

bila tarak respons ajik pun blah..sambung main papan gelungsur..heheh bijak no dia nak berkenalan ngan anak gadis org...

ikut sapalah tuuuuuuuuuuuu....(dah tentu ayahnya ckp.."tu ikut perangai nakal ibulah tu!"

iye ke??
iyolah kot..

ramahhhhhh mesraaaaaa kan..kan??

saya ni ramah tengok org jugakla.. bukan semua yg saya leh masuk terutama org yg agak pendiam mmg sya mati kutu ooo..saya ckp sepatah dia kuar sepatah..mmg tak dapek nolong r!

No comments: