Tuesday, October 21, 2008

AJIK SEMPUT LAGIK

bermula petang sabtu ajik adh mula batuk2...
saya hanya standby ubat batuk bagi kat ajik dengan harapan batuknya akan reda seperti selalunya...

Bila malam, saya tengok batuk ajik makin teruk..
dia nak tidur pun asyik resah & terjaga aje..
saya selak baju ajik, tengok trun naik pernafasannya yg agak laju dr normal
sah..ajik dah terkene searng semput sekali lg..saya kasi dia guna inhaler bagi lega sikit semputnya itu

Seawal pagi ahad, saya & mr.erol mencari klini yg buka awal2 pagi..
sian tengok aje kene tahan sakit camtu..
dahlah dia ni walaupun semput tp masih boleh aktif & melasak..
saya pulak yg sedih & kesian teramat..sambil berlari2 ajik tercungap2 cuba tarik nafas dalam2..

dalam mencari2 tu,hanya Klinik Rozita aje yg buka..
Selalunya kami pi Klinik balqis tp klinik tu hanya buka pd jam 5 ptg..
takkan nak tggu kan..so register ajelah kat klinik Rozita nih

sambil tggu giliran dipanggil,Ukur tinggi jap..humm dah 3kaki tinggi dah anak ibu.





Bila dah ambil gas, saya tgk keadaan ajik cam ok sikit..
so kami bawa dia pi beraya pulak...

ajik ni bila dah jumpa kawan, lasaknya menjadi2..
tak tahu semput...lari sana-sini cam org sihat aje..
saya nak tegah pun, mmg dia tak makan saman punya dah..
bila dia tercungap2, dia dtg dekat saya minta diusap dadanya..

sudahnya petang itu, jadi balik semput ajik..nak pulak, dia main hujan tanpa saya sedari...eiii mmg budak tecit ni tak faham erti sakitlah..

Selepas solat maghrib, kami bawa pulak dia ke klinik balqis..di sini, ajik sesuai dgn ubat2nya..cepat aje dia akan lega nanti

tengok tu aksi lasak cam org tak sakit aje..




ajik dah faham & tahu bagaimana nak gunakan nebulizer nih
yerlah dah 2-3 kali kene ambil..dah tu, dia tak merengek cam memula nak guna dlu


malam tu w/pun ada sisa2 batuk, tapi saya tengok ajik dah mula dapat tidur dgn lena..
Alhamdulillah..
esok pagi, saya nak ambil Emergency leave..
tak sanggup saya nak hantar ajik ke sekolah dgn keadaan camtu..
bukan apa, saya nak dia dpt rehat secukupnay di rumah..
buatnya kat sekolah ada ramai kawan dia berlari2, lagilah haru..semputnya sah2 naik balik..

humm pengorbanan seornag ibu, ginilah kan..

.

No comments: