Tuesday, October 7, 2008

RAYA DI MELAKA

Raya Ke-2 (2/10/2008)R
Raya di melaka tak kurang meriahnya..
mmg tak hengat dunia kami bab berjalan raya..
seronok sgt dpt berjumpa sedara mara belah suami
dr pagi sampai ke petang..
lepas 1 buah rumah ke rumah yg lain kami singgah...
ajiklah yg ckup seronok..asal bersalam dgn tok2 sedara..pasti dia dpt habuan duit raya...

Lewat petang barulah kami dpt berehat2..asal baringkan aje badan pasti tertidur sekejap..huhu letih ya ampunnn badan ni..

malam nanti Busu cadang nak bawa kami naik bot..
katanya cantik tgk sungai melaka di waktu malam..
wah..memasing bila dgr dah jadi tak sabar dah...

Dan malam itu..selesai bermaghrib..
kami berkonvoi ke destinasi yg dimaksudkan..
cuti2 begini harap tak ramailah org..harap2 mereka pergi beraya hehehe

yesza..disinilah..
MELAKA RIVER CRUISE..(kat mana ek..dah lupa ar nama tmpt tu)
tiket masuk bagi dewasa RM5.00 & kanak2 RM2.00 aje..

Adoiai..salah tekaan kami..
rupanya ramainya manusia malam tu yg seperti kami nak naik bot juga



q pepanjang beb.. hampir 1 jam kene Q
ketar pala lutut nak Q lagik..
saya dok layan ajik tanya itu ini..
"kat sg ni ada ultraman tak ibu..raksaksa?"
aih ko ni jik, tak habis2 ye ngan ultraman ko tu


huhu ramainyaaaaa..napelah mereka tak pi beraya nih..





bebudak dah gelisah..bila nak naik bot ni..
ish ish..sabar ye..
kami sogok bebudak ngan bebola ikan ajo..
asalkan mereka tak bising2..
sogok mereka dgn bergambar pulak..
hah pe lagi..posing le kome weh..
posing bagaik nak rak ye..jgn malu2!





Di Atas Bot..
yeahaaaaaa..mula menyusuri sungai melaka












apa yg ditengokkan tu ye...



seronok amat suasana begini..dapat berseronok bersama2 ahli keluarga..
terasa makin kukuh ikatan tu..
mmg kami sering berkumpul tapi selalunya tak lengkap ahli..
kkdg adik bongsu mr.erol tak juin..
kalini, semua adik beradik mr.erol berkumpul..

yg tak bestnya masa menyusuri sg ni..ada bau yg kureng enak sikit
air sg nya berbau weh...

hahah ada jugak pengalaman kelakar...
yg pastinya..amat2 best!
meriah..



.

2 comments:

atty's said...

salam..kty pun ade naik kapal tu..
nak kata tiap2 mlm gak gi town..huhuhu

umieadam said...

ye ke?
cantik kan..
tp ada jugak sesetngah tmpt yg kureng...