Tuesday, October 7, 2008

RAYA Di MELAKA LAGI

Raya ke-3 (3/10/2008)
harini kami cadang nak balik ke KL..
ckuplah 2 hari di melaka..
ikutkan tak habis pusing lg..tapi tak sempat oo nak pusing semua..
masa amat tak mengizinkan..

ooh ye..kg mr.erol ni terletak di SEmabok Dalam..
berdekatan dgn telaga/Pergi Hang Tuah..
sebelum balik ke KL..
saya menyinggah tengok telaga tu..

Di PERIGI HANG TUAH


ajik merasa sentuh air perigi yg sejuk



den torai..
nak cuba cedok air perigi/telaga nih..
dedulu masa saya kecik kat umah onyang saya (Perak) ada telaga nih..
merasa jugaklah mandi airnya yg sejuk & nyaman..


korang jaga2..jgn tolak2..
kang maklang (saya) jatuh pulak dlm perigi nih


sejarah latar belakang Hang Tuah..Pahlawan Melayu..
"Takkan Melayu hilang di dunia"..




Rumah Tradisi org melaka..
lawa weh..rumah ni rumah org ye..ada org tggal didalmnya..
terkedu saya tgk susun atur rumahnya
cantik banget!

Saya membeli cenderahati & dodol..
& ada juga beberapa hiasan rumah yg saya rembat




ajik, tasya & nasuha..


Selepas sembahyang Jumaat, kami pun gerak ke KL..

kat KL seminggu raya baru siok..
ramai dah pulang ke bandar balik..
kalau tak sepi aje..

.

No comments: