Wednesday, October 8, 2008

Tuan Doctor Ajik...

Ajik: "Mana pulak jarum suntikan saya nih?Eh kene check dlu kan?terlupa pulak "


Adoi ai..doktor ni tahu ke idak guna stetoskop ni..
curiga sungguhlah hati i ni hai


Ajik: "sakit apa?"
Ajik: "ok tarik napas..."
Ajik: "sakit perut ek"


tu dia..ajik..ajik..nak jadi doktor pulak dah
otomatik bila dia nampak aje permainan kakak Tasya nye terus dia pandai menggayakan aksi doktor tu.. si ayah pulak jadi pesakit pertamanya...

yg kelakar..
si ayah ckp demam..
ajik pula pi amik gunting(mainan) & terus nak toreh perut si ayah..
huhuhu dasat punya doktor da...takuttttttttt...

Saya: "bila besar ajik nak jadi doktor ke"
Ajik terangguk2..
Saya: "kalau camtu, ajik kene belajar pandai2 tau..masuk Universiti ye"..
ajik angguk2 lagi..
Ajik: "kenapa kene belajar pandai2?"
Saya: "yerlah..kenelah jadi org pandai..kalau tak macam mana nak tolong org.."

Saya berharap sgt ajik faham..
pelajaran tu amat2 lah penting tuk masa depannya...
moga dia jadi budak bijak, cemerlang & terbilang...

.

No comments: