Friday, October 10, 2008

RAYA SAKAN: Hari Ke-9 Ep.2 - Akhir

Sebelum bercadang nak balik ke rumah, cik Siti( jiran depan rumah) mengajak kami singgah dlu ke rumahnya pulak..
katanya, saya belum lagi masuk rumah dia..
ha'ah, betul jugak tu..mmg setahun dah pindah, saya tak berkesempatan nak tinjau2 rumah dia pun..
apa lagi, peluang keemasan ni...

hahaha..saya bukan apa..
saya suka tgk cara derang hias & susun atur perabot/hiasan dlm rumah mereka tu..
kreatif2 sgt tau hasil tgn mereka dlm menghias..
mana tau ada idea2 yg saya boleh ciluk tuk rumah saya pula nanti..

Kalau saya main beli aje perhiasan tanpa tahu sesuai ke idak nak letak, kan ke membazir..takkan nak main sembrono aje letakkan..kang tak lawa..rumah sayaaaaaaa jugak yg buruk huhuhu..maklumlah saya ni buta sikit bab2 hiasan ni


Rumah ke-3 : En. hafis & Pn. Siti

"Silakan..silakan duduk ye.."
siti mengalu2kan kedatangan kami...




awat nampak tembam pulak muka sya ni..gamaknya posisi tak bape sesuweiiii kot..
Oh tidak!! takkan dah bertambah berat badan............


Juadah yg amat lazat..
kuah lontong, ketupat, ayam masak merah & kuih muih raya


siti melayan kami dgn mesra..


apa yg dibualkan tu?? ke siti bagi tau resipi kuah lontong tu??



Burlppp..kenyang sudah!
ups! buruknya perangai..bukan apa, sedap beb siti masak lontong tu..
susah pulak nak kawal nafsu makan saya tadi..

Alhamdulillah..

terima kasih ye tuan rumah sudi menyediakan juadah lazat tu & menjemput kami...

pkul 11.45 maka tutuplah lebaran terjah malam tadi..
tak larat dah weh..
mata tak boleh tahan nak ZZzzz aje nih..
bantal ku..tilam kuuuu..selimutt kuuuuuuuuuuu daya tarikanmu lebih mengasyikkan


.

No comments: