Friday, October 10, 2008

RAYA SAKAN: Hari Ke-9 Ep.1

9/10/2008: Khamis

Seperti malam sebelum2 nih,
kami sepakat pi terjah beraya lagi ke rumah2 jiran yg masih belum dikunjungi..

Rumah Pertama yg dituju malam ni..
Rumah abg. raihan & Chik..
Chik sediakan beberapa juadah sprt mi guring & hidangan biskut raya..
seperti biasa saya cuma rasa gitu2 aje..perut full beb!
Ajik pulak pantang nampak kek choclate..
baikkkk aje dia balun 3-4 keping kek..




ana (bertudung kuning-jiran sebelah rumah) & siti (jiran depan rumah)...
ana inilah yg saya ceritakan suka memberi saya buah tgn..
jiran yg baik..kalau hujan, dia akan tolong saya angkat kain diampaian..
Alhamdulillah dpt jiran seperti dia & keluarganya

hampir sejam kami burak2 di rumah Chik...
humm kami takleh duduk lama2..ada lg rumah yg perlu diterjah..
misi kami sebelum pkul 12 harus pulang ke rumah, berehat..
ngantuk ooo nanti nak pi keje...
subuh tu rasa berat aje nak bangun..nak lak cuaca sejukkkkk..
adoi ai cabaran sungguhlah!

Rumah seterusnya
Rumah Ke-2 iaitu rumah En. Sofie & Emma
ah..ramai kaum bapak2 serang dlu rumah ni..
yerlah ada hidangan special..sate rusa kata mereka!
On the way nak ke sana, saya terserempak dgn mr.erol.
Dia sempat berbisik pada saya..
"maaf ye..sate tu dah habis kami balun"..
cis..hampeh tak hengat dunia ye korang makan td..
huhuu tak kisahlah yg penting kat sini adanya semngat kunjung mengunjungi sesama jiran...ada makan ke idak, tu belakang kira..nak lak org cam saya..harus jaga & maintan body.. taknak balun sgt..rasa sikit2 aje pun..hehehe
bulan raya ni kene pikir kolestrol, gula bla..bla...
aiyoyo..harus jagaaaaaa..

sebaik sampai di depan pintu, saya tgk ramai org dah mula nk beredar dgn wajah2 yg gumbira..




tuan rumah, si emma tu tak berapa nak sihat..dah hampir seminggu dia demam..
siannnn..so kami amik kesempatan jugak le kunun2 lawat org tak sihat


antara juadah yg disediakan..biskut/kueh raya mmg wajib dihidangkan
psst makan sate rusa ye...licinnnn! hiks


Ini Sha..jiran yg paling sporting, rajin & baik hati..
Cantik orgnya, body masih maintain walhal dah beranak 3..
jgn marah ye sha aku upkanko kat sini..hiks




.

No comments: