Wednesday, November 19, 2008

Dah Ok pun!

Alhamdulillah, harini setelah seminggu lebih dikuarantinkan, ajik dah boleh kembali ke sekolah pun..

syukur chicken poxnya cepat kering...

Mujurlah kat muka ajik tak naik bnayak biji2 chicken pox tu..huhuhu kalau tak haru aje, nmpk parut2nya..



chicken pox yg mula nak naik...yg peliknya ajik langsung tak demam..
tanda2 awal ajik kene adalah sakit mata...
selalunya org yg kene chicken pox ni harus demam dlu, kan??!








dah macam tepung gomak ibu tgk...
ajik dipakaikan dgn lotion yg dibekalkan doktor..lotion camomile..ntah apa ntah..

saya pernah kene chicken pox masa ting.5..aduhai azab sungguh masa tu tau nak pulak dah hampir nak menduduki SPM...

org tua beri petua supaya tak dpt parut kekal agar jgn terkene air hujan & jgn makan kicap..mmg berkesan pd saya. hasilnya, mmg takderlah parut2 kat muka & badan saya. La ni saya praktikkan pulak kat ajik..dlm musim2 ujan ni, harus banyak ambil langkah berjaga2 agar ajik tak terkene hujan hatta tempiasnya pun. Kicap pun saya tak beri kat dia...

siapa yg dah pernah kene chicken pox ni, lega ar kan..org kata, sekali aje dlm seumur hidup kita hadapinya....tapi betul ke ek???kalau betul, syukurlah
saya dah serik oooo...

.

2 comments:

mast said...

Jgn Mie....
Aku tak pernah kena pun tau....
Hehehehe

umieadam said...

oo ye ke mas..
azab oo kalo dah besar2 kene tau