Thursday, November 20, 2008

KASIH IBU TAK BOLEH DIGANTI Ep.1

saya petik dr Hasil Nukilan En. Pahrol Mohamad judi..
Untuk renungan kita bersama...........

psst..mas aku "curi" gambar Leo & Rain tanpa permittion, jd model blog aku ni..ampun ye




Badannya yg kurus menampakkan tulang rangkanya yg kecil. Matanya hampir tertutup. Jalannya seolah2 merangkak. Dia sakit barangkali. Saya memegangnya prlahan2. Dia menjilat2 seperti kelaparan.
"Kita ambil dia ye ayah!" tanya anak lelaki saya.
"boleh. Kesian dia" jawab saya

saya dgn anak lelaki yg seoarng ni mmg 'ngam'.
"tapi nanti ummi..."
"takpa, ayah akan terangkan. Kita ambil. Cepat!"

Anak kucing yg keperang2an itu terus didakapnya.
Tiba2 dr celah meja di pasar itu muncul seekor kucing betina dan seekor anaknya.
Daripada rupanya saya tahu bahawa itulah ibu anak kucing yg sedang dlm dakapan anak lelaki saya.
"ayah itu ibu dialah", tunjuk anak saya
Saya mengangguk.Hati mula berbelah bagi hendak saya ambil atau saya tinggalkan semula anak kucing tersebut. Saya renung ibu kucing yg uzur itu. Badannya mengelebeh. matanya hampir tertutup. Sakit juga barangkali. Juga pada anak kucing disebelahnya..warnanya juga perang, mungkin 'sedara'anak kucing keperangan yg dlm dakapan anak saya.


ups..nanti saya sambung..saya nak sgt share cerita ni yg betul2 touching dgn korang semua..mgkin ada yg pernah membacanya..tp takpe saya tuliskan semula dlm blog saya ni..

.

1 comment:

Zumie said...

comelnye kucing tue kak..zue paling sayang ngn kucing tau..tanpa meow2 xlengkap hidup ni ekekeke:P