Tuesday, November 25, 2008

Merewang

Ada sapa yg tak tau ke istilah merewang nih???
merewang ni umpama gotong royong dlm mana2 majlis terutama kenduri kendara le...

hari sabtu lepas, saya & grup online su3, trun padang merewang di rumah kak sally...
Kak sally mengadakan kenduri kawin buat adiknya...
Kiranya inilah majlis kawin yg pertama diadakan di SU3...

menyiapkan makanan tuk majlis nikah

mak sedara kak sally sibuk memasak ayam masak merah


mmg best dpt bantu-membantu sprt ni...selain tu, boleh jugak saya beramah mesra dgn ahli keluarga Kak sally & juga jiran2 yg lain ( terover ramah lah katakan..huhuhu)

kalau dlu2 zaman anak dara, saya mmg tak suka nak involve dlm hal2 berkaitan macam ni..kalau ada kenduri kendara jiran terdekat..saya dtg makan aje..itupun dah kira bertuah saya dtg makan..selalunya muka saya pun tak pernah nmpk dlm mana2 kenduri kat kg tau..terukkan?? macam anti sosial pulak dah...

tp once dah kawin, lain pulak jadinya...
la ni saya dah jadi cam "makcik2" aje lagaknya..
kepoh masa membantu rewang2 nih..

aduhhh tua sebelum usia..
hiks...

.

No comments: