Friday, January 30, 2009

DOA AJIK BUAT SI IBU



org kata doa anak yg takder penilaian dosanya lagi akan dimakbulkan Allah...
nak pulak mereka tu umpama bidadari syurga...putih bersih & terhindar noda dunia..

Suatu hari ajik ikut serta saya menunaikan solat..
Sebaik habis aje solat, ajik akan menadah tgn & berdoa tuk ibu & ayah "Ya Tuhan kami, berikanlah keampunan kepada kedua ibubapa kami......"
..(ni sah2 teachernya yg ajarkan)

saya tersenyum mendengar betapa petahnya dia mengucapkan doa tersebut..

habis doa ibu bapa, ajik sambung lg doa...

" Ya Allah Ya Tuhanku, berikanlah ibuku jadi seorang cikgu. Amin".


Saya tersenyum kepadanya & terus mendakap & mencium ajik, erat.Hampir menitik airmata saya.

Saya terharu sebetulnya. Maha Suci Mu Ya Allah yg mengurniakan aku anak sepertinya yg begitu memahami perasaan ibunya.

Bila ajik nmpk saya down...pasti ajik merapati saya & mula menadah tangan dan mengucapkan doa agar saya dpt menjadi cikgu.

" Ya Allah Ya Tuhanku, berikanlah ibuku jadi cikgu"...

ah cumil sekali mendengar suara kecil lg lunaknya itu..dr perasaan down terus saya kembali ceria & ketawa berdekah2 melihatkan gelagat dia.

terima kasih nak, Allah dah mendengar & memperkenankan doamu buat ibu, sayang.

....

........

...........
..........

2 comments:

INTAN said...

sedih akak dengar....bagus ajik..good boy

BigMouth said...

Sejuk perut ibu kan...