Monday, November 3, 2008

Acara menghias Pentas -ep. Akhir

jam dah menunjukkan pkul 2 ptg...selesai solat & makan tghari, saya kuar rumah ditemani ajik..

saya perlu habiskan menghias pentas..petang nanti bebudak persembahan nak buat rehearsal atas pentas tu...

oh ye..lupa saya nak maklumkan pada kalian, sebenarnya Persatuan penduduk SU3 mengadakan majlis JAMUAN PERDANA..jamuan ni sebetulnya khas nak meraikan hari raya tempohari.W/pun dah habis bulan raya..tp majlis tetap dijalankan jugak!

Ajik org pertama yg merasmikan pentas...dia nari2, nyanyi...kunun2 dia ada showlah tu..saya biarkan aje dia ngan angan2 dia, asalkan dia tak merengek..satgi tak siap pulak keje melayan karenah dia

uh sakan ajik atas pentas tau!


Hampir 80% pentas siap dihias..cuma bahagian akhir adalah pemasangan lampu2..
segala bab wiring tu dilakukan oleh En.Sofi..dia mahir.

mana props yg tak mencukupi saya angkut aje dr rumah sendri..bukan apa, tak mudah nak pinjam harta org..nak pulak harus dijaga seelok mgkin...
kalau ada yg tak ckup saya terpaksa berulang alik ke rumah..

so korang layankan aje gambar2 ye..taklah segah & sehebat mana hiasan saya..tp kira oklah kot!





Nyesal letak air pancut ditgh2 pentas..aduh budak2 suka amat usik2 & main air di situ..
mak pak tak larang, saya nak marah2/melarang pun segan..
apa daaaaaaaa...next time harus cri idea yg mesra kanak2..kalau tak masak oooo...




lampu gasolin..nilai2 klasik diterapkan













Mujur masa rehearsal, carpet dah diletakkan...
wah bukan main suka kanak2 tu semua ada kat atas pentas..
layankan aje....








ah leganya saya dpt siapkan hiasan pentas ni dgn jayanya..

anyway TQ pada en.sofi, wireman yg bersusah payah memberi pencahayaan yg baik di atas pentas...dan kepada semua2 yg menyumbangkan props...korang mmg sporting beb!

kalau ikutkan saya ada banyak idea..tp rasanya itu pun dah kira ok..
pe komen korang???

aduh risau masa postmortem nanti nih...apalah komplen derang kat hiasan stage nanti tu..

.

No comments: