Monday, November 3, 2008

Acara Menghias Pentas Ep.1

saya banyakkan cerita pasai pentas sebab saya sebahgian team hiasan yg diberi tanggungjawab oleh ketuanya, iaitu mr.erol utk membantu dia..

Acara lenlain, maaf saya tak sempat nak buat liputan huhuhu..bila saya mai, depa dah siapkan keje pun..

so, beh baik saya bercerita ttg titik peluh & hasil kerja saya..ye tak..
at least ada jugak yg boleh mengembangkan lubang idung saya ni
ahaks...

.........................................................

ekceli penglibatan saya dlm hiasan ni bermula, bila satu malam sejurus mr.erol balik dr meeting..

mr.erol: "tugas abg kene hiasan pentaslah.Nanti ayu fikirkan idea ye..sumbang2lah sikit idea..abg tgh kering ni.."

masa tu saya sedang asyik tgk tv..tak ambil pot langsung apa yg dia katakan..

& masa saya sdg gosok gigi nak tidur sambil ngadap muka kat cermin..
tetiba idea dtg mencurah..
dr nak siap sedia tidur terus tak jadi..
terus saya ambil pen & kertas lakarkan idea saya & terangkan pd mr.erol

saya: "abg ayu dah ada idea..kita buat gini..bla..bla... kita susun bla..bla..."
mr.erol menggambarkannya & tersenyum gumbira

mr.erol: "chanteklah tu...brg2 props ayu usah risau..ckp aje apa ayu nak guna..nanti abg sediakan"


Sabtu 31/10/2008 jam 8.00pagi
pentas yg kosong

seperti yg saya dah ckp kat n3 bawah ni, masa saya sampai kat pentas hanya ada beberapa bji pasu bunga, 2 biji pasu pokok buluh, tempayan besar, dan buluh lemang.
aiseh mana ckup banyak ni..jiwa saya jd kacau.."
mr.erol : "apa lg yg ayu perlukan..nanti abg pi cari.."
ler...saya pun dok pulun cri idea...saya pun brief nak bunga sekian2 kat mr.erol..
ewah lagak cam director nak bikin pentas show on TV pulak dah..
heheh jgn marah ye..saya dah terbiasa cam ni dlu..masa ngadakan xtvt pentas. Sayakan belajar masscomm dlu..

"

terkial2 saya & mr.erol (hanya berdua aje) mengangkat pasu2 bunga yg gedabak nak susun2 & cari posisi yg sesuai..
badan pun naik miang2 terkena daun buluh..aduhhh..

kami sibuk menyusun atur pasu, manakala ajik pula kami lepas bebaskan dia bermain di taman permainan yg berdekatan..atleast, dia tak mengacau..




Di sudut kiri pentas pokok2 masih tak mencukupi..baru dpt hias 1 sudut aje..harus menambah lg nih!
susun punya susun pokok, saya tgk perlu tambah pokok2 bunga lagi..
saya dok intai2 rumah sekitar2 situ..igt nak rembat pokok2 jiran terdekat kat situ hehehe..aduh, derang ni taknak offer ke sbelum saya terniat mende2 jahat.
tak sampai 5 mnt dok pikir jahat camtu, seorg brader penyelamat keadaan dtg mengofferkan bunga2nya.
apa ek nama brother tu..lupa ah. Abg.suamli kalau tak silap..yes, TQ ya bro!

so kami pun dgn senyuman di wajah, pi terjah laman brother tu..




abg sumali yg offer pokok2nya

pehhh, banyaknya pokok2 yg cun2 kat situ..yesza..amat bagus ni!!
dgn muka tak malunya, saya buat selection..main tunjuk2 aje & mr.erol harus mengangkatnya..ah, amat best jd penyumbang idea ni..hiks..tak susah2 nak buat kerje berat2..keji!

lawa2 & segar2 pokok di laman abg sumali ni..suka saya!


antara pokok yg saya berkenan...

selain pokok keladi, saya juga mabil pokok bga tahi ayam.warnaya yg terang & terserlah menambat hati..ewah

inilah hasil susun atur pokok yg kami ambil dr rumah brader tu..
sudut kanan pentas..

shahril selaku photographer pro..mujur dia dtg, bolehla mr.erol minta tolong dia angkat2kan pasu bersama2..
berat oo pasu2 tu semua..

yes..dah siap separuh hiasan pentas pagi tu..
cuma kami perlu tggu carpet dipasang..
lepas Zuhur, kami akan sambung menghias lagi..
Lgpun, mr.erol ada hal nak ke sentul..

sambung..
saya suka bab sambung menyambung ni hahaha

.

2 comments:

attyfir said...

wah terror ko ayu..

umieadam said...

atty..
nama saya umie
suami je yg panggil ayu..
kiranya nama manja
hahaha