Monday, November 3, 2008

MALAM BEREWANG

Jumaat Malam...31/10/2008

Terlebih dahulu saya minta mapun & maaf bebanyak..
saya tak dpt menjuinkan dri berewang bersama2 geng membuat persiapan majlis Jamuan.

Malam tu saya harus menyambut tetamu di rumah..
Saya memasak & melayan Long & keluarga usrah yg dtg menziarahi kami...


keadaan rrumah setelah long & keluarga usrah yg lain pulang..

10.30mlm, Long & lain2 berangkat pulang.Hajat dihati saya selepas long pulang, naklah pergi tolong2 apa yg patut..ajik pulak merengek..ngantuk nak tidurlah tu, so terpaksa saya mencancelkan niat murni menolong tu...

Malam ni, mereka telah bersepakat hendak menganyam ketupat, memotong bwg & memasak rendang.

10.45..kak maz memberi salam di depan pintu rumah saya. dia ngantarkan ketupat yg dah dianyam..saya ada minta ketupat tu utk dijadikan props pentas..mujur kak maz igt nak standby kan tu tuk saya..
TQ kak..jasamu ku kenang hiks.

Seawal pagi jam 8.00 pada hari sabtu, mr.erol mengajak saya menghias pentas.
katanya, tghari nanti dia ada hal di sentul..takut tak sempat pulak nak menghias..
Lgpun dia tak pandai sgt nak hias2 ni, teruatama bab nak susun atur pasu ke apa,
mmg dia FAIL hiks,

lainlah saya ni..bab2 hiasan ckup suka!!(ewah tak habis puji dri sendri tu)
so kami cadang menghias mana yg patut dlu..

mr.erol adalah selaku ketua bagi bahagian menghias2 ni...

pentas yg "bogel"tanpa hiasan..

zup zap..berdesup saya menyiapkan dri..
saya juga terpaksa kejutkan ajik bangun tidur.. terpaksa angkut dia sekali ma..

sesampai di lokasi pentas, saya tgk 2 pasu buluh, sebiji tempayan, mini pagar coklat, & beberapa biji pasu bunga..hummm berfikir sejenak saya apa yg saya nak buat dgn mende alah tu..



idea..idea...masuklah!!!
ewah cam nak bertukar jd ultraman pulak kan

sambungan..


.

No comments: